Bassa de Monars-Puig de Comanegra-Puig de les Bruixes-Puig de Sant Marc-Sant Sebastià-Monars 13.14 km Hiking

Avg. Pace

Description

Aquesta ruta circular parteix de la Bassa de Monars(1.300 m.) es troba en un lloc molt bonic, on hi ha uns magnífics prats. Per arribar a la Bassa de Monars cal arribar a Rocabruna i anar en direcció a Beget. A uns 2 km de Rocabruna veurem una pista a la nostra esquerra on hi podrem veure un gran dipòsit de ciment. Hem de seguir aquesta pista de suau ascensió durant uns 7,7 quilòmetres fins arribar a la Bassa de Monars . Seguint el camí marcat amb pintura verda i taronja es puja fins el Puig de Comanegra(1557 m.) sostre comarcal de la Garrotxa. Ara des d'aquí fins el camí és evident, només cal seguir la carena, resseguint la Llarga Serra de Monars, passant per prats de muntanya i una bonica fageda que s’estén a la vessant nord, fins arribar al cim del Puig de les Bruixes (1393 m). La vista des d'aquest punt és privilegiada, tenint el Canigó, els Pirineus i el Taga per una banda, tota la Garrotxa per una altre i ja, més allunyat, el Matagalls i el Turó de l'Home. Destaca la llarga carena que es fa des del Comanegra, i continuo fins el Puig de Sant Marc, és una muntanya de (1.327 m.) que es troba entre els municipis d'Albanyà a la comarca de l'Alt Empordà i de Montagut i Oix a la comarca de la Garrotxa. De tornada baixo fins la font dels Soms i seguint un camí antic que passa pel Pla de la Vaca, busco la Cova del Pla de la Vaca, no aconsegueixo trobar-la per falta de temps. Continuo el camí passant pel Mas de l’Om i per l'església romànica i antiga parròquia de Sant Feliu de Monars, avui Sant Sebastià de Monars citada des del 1064. És un exemplar interessant amb un absis trapezoidal i un campanar d'espadanya rústec, l'ermita esta una mica abandonada. Segueixo el camí passant pel Mas Mitjà i per la Bassa per així arribar al punt d’inici. He fet el 100 cims de la Garrotxa per fer la meva ruta Nº100. Salut i bona caminada.

Average rating

Male

Female

Last active users

Have a closer look at the elevation and grade of this Route and enjoy many more additional features.

Get Premium Now

See a 3 day weather forecast and enjoy many more additional features.

Flag unlimited routes (also synced with your Runtastic app) and enjoy many more additional features.