Tiesňavou Sokolia dolina:Čingov - Biely potok - Sokolia dolina - Kláštorisko - Čertova sihoť - Čingo 21.91 km Hiking

Avg. Pace

1092 kcal

Description

Zo začiatku vedie pohodlne Prielomom Hornádu do malebnej riečnej doliny Tomášovská Belá. Ďalej smeruje cez rešpekt vzbudzujúcu tiesňavu Sokolia dolina na krasovú planinu Glac a do rekreačnej oblasti Kláštorisko, ktorá sa nachádza v strede severnej časti Slovenského raja. Začneme v Čingove (490 m) a po modrej značke (2829) sa vyberieme západným smerom. Nenáročná prvá časť trasy smeruje rozšírenou časťou Prielomu Hornádu po lesnej ceste popod skalné útvary Kazateľnica, Ihla a Tomášovský výhľad. Od rázcestia Biely potok-ústie (510 m) pokračujeme po zelenej značke (5723) do doliny Tomášovská Belá, pričom stále pôjdeme popri Bielom potoku. Až po ústie Sokolej doliny nás povedie úzky chodník, ktorý striedajú mostíky a drevené lávky. Na rázcestí Sokolia dolina-ústie (569 m) odbočíme doprava, vyjdeme z doliny a po žltej značke (8741) vystúpime do tiesňavy Sokolia dolina. V prvej časti výstupu nás čaká menej náročné stúpanie po chodníku, ktorý vedie širšou časťou tiesňavy popri potoku a cez riečisko. Neskôr po drevenom rebríku prejdeme ponad Skalný vodopád. Prekonáme strmšie stúpanie až pod najvyšší vodopád Slovenského raja - Závojový vodopád, pri ktorom sa začína najexponovanejšia časť výstupu. Skalnú stenu 70 m dlhého vodopádu, ktorý padá cez viaceré skalné stupne, zdoláme pomocou sústavy rebríkov, reťazí a dvoch mostíkov. Nad druhým mostíkom opustíme Závojový vodopád a pokračujeme cez Vyšný vodopád. Trasa vedie menej náročným chodníkom popri potoku a v závere strmšou lesnou cestou k rázcestiu Sokolia dolina-vrch (1002 m). Ďalej smerujeme doprava po zelenej značke (5745) a pôjdeme pohodlne lesným prostredím planiny Glac popri chatkách k rázcestiu pri samote Biskupské chyžky (1004 m). Odtiaľ po žltej značke mierne klesneme polootvoreným terénom na lúčnu poľanu k rázcestiu Glac-Malá poľana (992 m). Na tomto mieste sa pred nami otvorí krásny výhľad na Havraniu skalu. Odbočíme doprava na modrú značku (2829) a o chvíľu prídeme po úzkej asfaltovej ceste k rázcestiu Suchá Belá-vrch (959 m). Pokračujeme žlto značkovanou lesnou cestou (8890) a mierne klesneme k rázcestiu Pod Vtáčím hrbom (915 m). Tu opustíme Glackú cestu, ktorou sme postupovali od Malej poľany. Čaká nás odbočenie doprava a pohodlný zostup červenou značkou (0911) lesom do rekreačnej oblasti Kláštorisko (770 m) s možnosťou občerstvenia a prehliadky kartuziánskeho kláštora. Z obľúbeného oddychového miesta pokračujeme modrou značkou (2829) východným smerom. Cesta vedie krátko hore okrajom lúky a neskôr zostupuje zalesneným hrebeňom Čertovej sihote, ktorý ponúka pekné výhľady. V závere výletu musíme ísť strmšie dole a pomocou reťazí sa dostaneme k smerovníku Biely potok-rázcestie (524 m). Smerujeme doprava a pôjdeme krátko modrou a zelenou značkou cez mostík k rázcestiu Biely potok-ústie (510 m). Do Čingova sa vrátime po modrej značke ako na začiatku trasy. Občerstvenie v niektorom z hotelov padne po tejto ťažkej túre mimoriadne dobre.

Average rating

Fastest time

Male

Female

Have a closer look at the elevation and grade of this Route and enjoy many more additional features.

Get Premium Now

See a 3 day weather forecast and enjoy many more additional features.

Flag unlimited routes (also synced with your Runtastic app) and enjoy many more additional features.